Opvang voor en na school

We werken op De Vrijenburg samen met twee kinderopvangorganisaties: Kibeo en Smallsteps.

Kinderopvang KIBEO

In hetzelfde pand als onze school zit Kibeo locatie Hertenburg. Bij hen is het mogelijk om dagopvang (peuterstart) en buitenschoolse opvang af te nemen.

“Bij ons is er voor je kind veel te zien, beleven en ontdekken. Samen met vriendjes buitenspelen in de tuin. Jouw kind kan ’s ochtends knutselen of spelletjes spelen en ’s middags met vriendjes op avontuur.

BSO/VSO, speelparadijs voor schoolkids
Waar heeft je kind zin in? Hij of zij is de baas! Natuurlijk zijn regels en afspraken belangrijk op de VSO/BSO, maar er is ook alle ruimte voor eigen inbreng, het zelfstandig maken van keuzes en het spelen met leeftijdsgenootjes. De VSO/BSO is gevestigd in, en werkt samen met, CBS De Vrijenburg. Handig voor jou en vertrouwd voor je kind! Extra fijn; vers fruit, drinken en (gezonde) tussendoortjes zitten bij de opvang inbegrepen.

Net zoals thuis
Wij vinden het belangrijk dat je kind zich thuis voelt en een goede band heeft met de pedagogisch medewerkers. Van het samen ondernemen van een activiteit tot het rustig bijkomen van een drukke schooldag: in overleg kan alles. Want zo gaat het thuis vaak ook. Bij Kibeo is geen dag hetzelfde!”

Ga voor meer informatie naar hun website: www.kibeo.nl/vestigingen/barendrecht/kibeo-hertenburg-barendrecht/

Kinderopvang Smallsteps:

Wie zijn wij? Dat het pand van onze gezellige bso vroeger een boerderij was, is nog goed te zien. In de grote buitenruimte hebben wij een aantal dieren die wij met elkaar verzorgen. Er zijn geiten, schapen, kippen en konijntjes. Onze locatie ligt midden in het groen en heeft veel buitenruimte waar kinderen heerlijk kunnen spelen.

Voorschoolse opvang
Wij bieden voorschoolse opvang aan vanaf 7:30 uur tot 9:00 uur. Vanaf 7:00 uur kan er tegen betaling ook opvang geboden worden. Wij brengen de kinderen met onze bussen naar school.Wij vertrekken om 8.15 uur zodat de kinderen op tijd op school zijn. Wij brengen de kinderen in de klas waar wij wachten tot de leerkracht aanwezig is.

Wij halen de kinderen lopend uit school. De kleuters halen wij op uit de klas. Buiten wachten wij op een centrale plek op de kinderen van de bovenbouw en lopen gezamenlijk naar de bso. Eenmaal daar aangekomen ruimen de kinderen hun spullen aan de kapstok, wassen hun handen en eten en drinken wat. Dan is er tijd voor de activiteiten. Er worden activiteiten aangeboden door ons Alles Kids Team:

• dodge ball
  • karate
  • gitaarles
  • bokslessen
  • kookworkshops

Naschoolse opvang
Daarnaast hebben we dagelijks een middag programma dat zich buiten afspeelt of binnen in de diverse lokalen. In de vakanties zijn deze programma’s uitgebreider met meer workshops en activiteiten. per dag. Zo worden er kookworkshops gehouden en kun je heerlijk knutselen. In onze nieuwe gameroom kun je straks tafelvoetballen, flipperen, gamen of een potje FIFA doen. Hutten bouwen en met elkaar sport en spel activiteiten doen we ook met elkaar. Deze activiteiten verzinnen de pedagogisch medewerkers samen met de kinderen. Voor iedereen is er wat te doen en heb je een keer zin om lekker met een boek weg te duiken, dan kan dat ook. Wat we na de zomer ook hebben, is een apart lokaal waar je huiswerk kunt maken en leren. Waar mogelijk zullen we de kinderen hierbij helpen.